Angepinnt DAZ Studio 4.x - Builds / Betas / Releases

Es gibt 213 Antworten im Thema. Der letzte Beitrag () ist von rk66

Hi,

DAZ STudio Pro BETA 4.5.2.40 erschienen.

Zitat:
    "BETA 1 (4.5.2.40) highlights are:

- Updated the embedded CMS client to Valentina 5; fixes several crashes, particularly on Mac.
    - Updated the 3Delight render engine to 10.0.125; see 3Delight Change Log for more details.
    - Added support for TriAx to TriAx Auto-Fit.
    - Added support for OpenSubdiv subdivision algorithms; Catmark, Bilinear, Loop; adds support for edge and/or vertex weights/creasing.
    - Added support for Ptex.
    - Added support for independent UV set selection on Geometry Shells.
    - Added support for Gamma Correction.
    - Added support for Surface Selection Sets.
    - Added the ability to Spot Render to a New Window.
    - Added support for Hierarchical Pose Presets.
    - Made improvements to various CCT tools/actions."

Link: daz3d.com/forums/viewthread/20688/

Den Download findet ihr in eurem Account unter der "neuen" Rubrik Product Library.
    rk.
    Mich irritiert ja immer noch das fehlende Handbuch zu diesem doch sehr komplexen Programm. Die 14 Seiten QuickStart Guide können ja wohl nicht alles sein. Freiwilligenprojekte wie dieses hier

4colorgrafix.net/blog/2011/09/…dio-4-the-missing-manual/

sind zwar schon gut, aber immer noch lückenhaft. Vielleicht bin ich einfach nur altmodisch, aber ein offizielles und kompetent geschriebenes Handbuch - sei es nun gedruckt oder als PDF - wo man schnell etwas nachschlagen kann und sicher sein kann, dass die Informationen für die eigene Programmversion auch stimmen, finde ich immer noch sehr nützlich.

Bryce oder Blender lernt man ja auch nicht mit Versuch und Irrtum (oder zumindest nicht sehr effektiv).
    Ich finde DS auch noch etwas intuitiver als Blender (das mich schon allein mit der Benutzeroberfläche und der Grundbedienbarkeit wie z.B. Auswahl und Kamerarotation etc. völlig aus dem Konzept gebracht hat). Aber es gibt eine ganze Reihe vernünftiger Schulen, in denen man den Umgang damit lernen kann.

Im Übrigen: bei Software, die alle 4 Monate oder so aktualisiert wird, ist ein Handbuch auch bald out of date.

Aber ich gebe dir dahingehend Recht, dass die DAZ-Dokumentation schon immer uaS war.
    Für Computer braucht man keine Experten, sondern Schamanen.

Meine DeviantArt-Seite

mbarnick schrieb:

wie? Beta? neu?
    muss ich jetzt wieder von der Pro auf die beta umsteigen?

Das macht keinen Sinn. "Beta" impliziert ja, dass es noch nicht ganz in seiner endgültigen Form ist.
    Man kann sicher - wenn man möchte - die letzte normale Version und die Beta parallel betreiben. Ich für meinen Teil werde allerdings warten, bis das "Beta" aus dem Versionsnamen verschwunden ist. ;)

Liopleurodon schrieb:

Zitat von »vidi«

Zitat
    Mich irritiert ja immer noch das fehlende Handbuch zu diesem doch sehr komplexen Programm.

Was ist eigentlich damit ?

Das würde schon mal passen, Danke für den Tipp. Nach meinem Verständnis wird ein Handbuch allerdings dem Produkt beigelegt.

Also, ich hab mir damals die Version für DS3 zugelegt... ich hab nur wenig reingeschaut. Damals waren es nur wenige Dinge, die ich noch nicht wusste, und die bezogen sich mehr auf einen Bildaufbau als auf das Handling. Ich weiß nicht, ob das verändert wurde, jedenfalls würde ich mir da nicht allzu viele Hoffnungen machen. Was mich damals aber auch gefreut hat, war der beigelegte Content - zwar größtenteils für V3, aber es waren eben auch Hex und Carrara 6 Pro dabei.
    Für Computer braucht man keine Experten, sondern Schamanen.

Meine DeviantArt-Seite
    DAZ interessiert mich auch eigentlich nur wegen der CCT und das wird sicher in diesem Buch nicht drinstehen, deshalb muss ich das auch nicht haben

Aber ich bin sonst auch nicht der Handbuchleser Ich erwarte auch kein umfangreiches von einer Hammer Software die es noch für Lau gibt .

Wenn es was kosten würde dann denke ich schon das es dazugehört.

Für Leute die DAZ Studio als Dressup, Posen und Bilder Programm nutzen wird dieses Buch aber sicher einiges drinstehen haben , wenigstens die wichtigsten Tools und Buttons erklärt vermute ich mal . Handbücher sind ja weniger zum lernen, mehr so als Reference zu verstehen.
    Amateurs hope. Professionals work.
    Hi,

DAZ Studio Pro Beta 4.6.0.15 RC online.

Zitat (Changes u. a.):
    "Public BETA 2 - Release Candidate 1 (4.6.0.15) highlights are:

- Additional work on OpenSubdiv support; handling of badly constructed geometry
    - Additional work on TriAx to TriAx support in AutoFit and Transfer Utility
    - Additional work on Geometry Shells; Subdivision, UVs and Materials
    - Additions/improvements to CCT tools/actions; Joint Editor, Polygon Group Editor
    - Fixed handling of default accelerators (keyboard shortcuts) on Mac
    - General stability and bug fixes"

Link: http://www.daz3d.com/forums/viewthread/21745/

rk66.
    Das ist die Erstauflage und hat Hexagon und Carrara6 pro mit dabei . Bei der 2. Neuauflage scheint das ja nicht mehr der Fall zu sein?

Angaben ohne Gewähr da ich das Book nicht habe und auch nicht brauche
    Hi

@mbarnick:

Erstausgabe des Buches: http://www.amazon.de/Figures-Characters-Avatars-Les-Pardew/dp/1598638165
    Enthält, wie vidi schon schrieb, Carrara 6 Pro, Hexagon 2.5, DAZ Studio (ich glaube Version 3), V4 und M4 komplett und weiteren Content.

Zweitausgabe: http://www.amazon.de/Figures-Characters-Avatars-Les-Pardew/dp/1435461207
    Enthält wohl keine CD, geht aber auf die Neuheiten von DAZ Studio 4 ein (wenn ich richtig liege).

rk66.
    Hi,

DAZ Studio 4.6.0.18 General Release nun online.

Zitat:
    "DAZ Studio 4.6.0.18 highlights are:

A new FREE Subsurface Shader [Base] has been added to DAZ Studio 4.6, as a separate download. If you have already downloaded DAZ Studio 4.5, it should have been added to your account.

In addition
    - Updated the embedded CMS client to Valentina 5; fixes several crashes, particularly on Mac.
    - Updated the 3Delight render engine to 10.0.125; see 3Delight Change Log for more details.
    - Added support for TriAx to TriAx AutoFit.
    - Added support for OpenSubdiv subdivision algorithms; Catmark, Bilinear, Loop; adds support for edge and/or vertex weights/creasing.
    - Added support for independent UV set selection on Geometry Shells.
    - Added support for Gamma Correction.
    - Added support for Surface Selection Sets.
    - Added the ability to Spot Render to a New Window.
    - Added support for Hierarchical Pose Presets.
    - Made improvements to various CCT tools/actions."

Forum Link: http://www.daz3d.com/forums/viewthread/22156/

Subsurface Shader Base: daz3d.com/new-releases/subsurface-shader-base

rk66.
    funktioniert irgendwie nicht , mann kann zwar die Textur im .ptx format laden aber wird überhaupt nicht richtig projeziert. Ist natürlich das gleiche passende Modell von dem die ptx exprortiert wurde. ?(
    Hi,

DAZ Studio Pro Beta 4.6.0.81 ist erschienen.

Zitat:
    "Public BETA 1 (4.6.0.81) highlights are:

- Added support for allowing a BETA build to co-exist with the General Release of the same major version; i.e. 4.6.0.18 and 4.6.0.81 installed at the same time; see below.

- Updated the 3Delight render engine to 10.0.144; see 3Delight Change Log for more details.

- Updated OpenSubdiv support to 1.2.1

- Significant improvements to viewport display; currently implemented as the “Texture Shaded 2.0” DrawStyle. This DrawStyle implements per-pixel lighting, rather than the vertex lighting used in earlier versions, with improved specular, normal maps, bump maps, reflections and gamma correction. Viewport display of the default distant, spot and point lights now match 3Delight results much more closely. These improvements are hardware dependent.

- Added support for “Projection Morphs”; used to override the shape of a specific morph with an alternate shape for the purpose of auto-generated morph projections.

- Added support for arbitrary node selection helpers; parented props can now be set [within Joint Editor Tool Settings] to promote viewport selection to their parent node; allows for “handles” to be made from any object in the scene, including instances.

- Added an “Open Recent” submenu to the File menu; lists recently opened/saved scene files. The menus need to be rebuilt for this option to appear; applying a default layout, or importing the Default Advanced menus will cause menus to be rebuilt. A script to update/merge menus is being worked on for a future build.

- Added a “Display Separate Items” action to the Parameters, Posing and Shaping pane option menus. These actions toggle whether the display of property groups in the pane are separated according to the items in the scene or consolidated into a single hierarchy.

- Added a “Display Followers” action to the Parameters, Posing and Shaping pane option menus. These actions provide the ability to see the properties of followers (i.e. clothing, hair, etc) in the Parameters, Posing and Shaping panes when the host figure is selected.

- Fixes/workarounds to various GoZ plugin issues; saving of morph assets; spaces and/or special characters in scene item labels causing creation of subtools to halt.

- Added an alternate image option for the splash/about screen"

Link: http://www.daz3d.com/forums/viewthread/26880/

rk66.
    Hi,
    DAZ Studio Pro BETA 2 4.6.1.14 RC1 erschienen.

Zitat:
    "Public BETA 2 - Release Candidate 1 (4.6.1.14) highlights are:
    - Implemented the concept of a Rigid Follow Node; an Instance derived node whose purpose is to maintain a proportional relationship with specified polygons of a target mesh. Tools for creating a node and establishing reference geometry can be found in the context menu of the Polygon Group Editor viewport tool.

- Fixed UV interpolation in the viewport to match/respect the Edge Interpolation of the object; what you see in the viewport now more closely matches what will be rendered.

- The Property Editor pane rewrite is now considered “code complete”, meaning the functionality it provided has been replaced (by the Property Hierarchy pane and an Edit Mode on the Parameters pane), and the Property Editor plugin has been removed from the distribution footprint.

- Added Advanced Filtering support in the filter field of the Parameters, Shaping, Posing, Lights, Cameras and Surfaces panes; ala Install Manager Advanced Filtering - currently limited to Syntax Selector, Syntax Modifier and Query Pattern elements of an expression - Scope is currently limited to property labels.

- Re-factored the Scene Info pane to better reflect the actual geometry composition of the scene.

- Fixed FBX import of a node hierarchy, each with geometry; would sometimes be missing geometry.

- Updated OpenSubdiv support to 2.0.1

- Updated the 3Delight render engine to 10.0.170; see 3Delight Change Log for more details.

- Updated selection highlighting to indicate the node that is causing the selection. Viewport selection now uses the Accent Color of a given UI Style as the highlight color and the Link Color of a given UI Style as the alternate highlight color. Nodes that promote selection now highlight using the alternate highlight color.

- Added a User Interface Preference for enabling/disabling Per Pixel Lighting; added “Viewport 2.0” support to the Smooth Shaded DrawStyle; moved preliminary enabling/disabling of “Viewport 2.0” functionality from individual DrawStyles to a common option used by all applicable DrawStyles; Disabled bump and normal support in “viewport 2.0” due to speed concerns, re-enable once VBO support is added.

- Numerous improvements to content creation tools; see the change log for details."

Link: http://www.daz3d.com/forums/viewthread/29113/

rk66.