Sammelthread Carrara 8.x Standard/Pro - Builds / Updates

Es gibt 85 Antworten in diesem Thema, welches 30.060 mal aufgerufen wurde. Der letzte Beitrag () ist von Linda.

• Hi,
    Carrara 8.0.1.45 erschienen

http://forum.daz3d.com/viewtop…3ca8e8fce83b1c0bc4b29d1b8

Zitat:
    "CARRARA 8.0.1.45 Beta Build

We are pleased to offer the Carrara 8.0.1.45 Beta. You will have access to these files shortly (7/14). This build has many bug fixes and improvements to issues that users have reported.

The fixes are as follows:
    Physics : Fixed #0035839 : Hot point stays behind when Soft Body isused.
    Physics : Fixed #0036214 : Time delay in attached softbody Physics : Fixed : Improved scene sampling
    VertexModeler : Fixed #0035014 : VM Selection Modes in Modelling Room can't be saved next to the vertex modeler tools
    IES : Fixed #0035385: Renders only a small part of the movie
    Rendering : Fixed #0035989 : Fixed problem with intersecting volumetric cloud
    NativeFileFormat : Fixed #0034904 : Object Saving also saves unrelated clips
    Physics : Fixed #0035456 : Bullet objects dont collide with replicated objects
    NetworkRendering : Fixed : Fixed several issues with network fonts
    Carrara : Fixed #0037325 : Fixed web menu, Both the Web menu items and the Help menu items do not link to the support files
    3DView : Fixed #0036796 : Vertex model room flashes when hovering from view to view
    3DView : Fixed : Fixed problem with OpenGL windows when toolbars are over them
    Mac : Fixed #0037442 : Carrara quits erroneously with unsaved documents when using command+Q command
    ShadingRoom : Fixed : Fixed crash at exit when closing multiple shader documents
    Carrara : Fixed : Fixed problem with platform specific message (for Mac or Windows only) when the character '@' is used
    Carrara : Implemented : French translation update
    Physics : Fixed #0037837 : Fixed collision with skinned objects
    Rendering : Fixed #0031622 : Fixed shadow catcher visibility in alpha, Alpha Channel Problem
    Image Format : Fixed #0033877 : Fixed default jpeg file extension, dialogue image "save as" will save jpg -> jpeg
    Vertex Modeler : Fixed #0037661 : Fixed problem with hitting manipulators in vertex modeler room, Mouse selection for Handlers are away from the object

You can access this build by resetting your downloads in your DAZ User account.
    The serial number to access this beta build is: CDZCPRO-080-0000000-RPY-001-EBTNHVL (Expires 28-Jul-2010)
    "

NACHTRAG:
    Ich füge hier die entsprechenden Links zu den jeweiligen Versionen bzw. Updates von Carrara 8 aus dem hiesigen Forum ein, damit für Jeden ein Überblick gewährleistet ist.

Carrara 8 Pro Beta (06.02.10): Carrara 8 Pro Beta
    Carrara 8 Beta 2 Refresh (02.03.10): Carrara 8 Beta 2 - Refresh
    Carrara 8 Beta 8.0.0.188 (07.04.10): Carrara 8 Beta 8.0.0.188 erschienen
    Carrara 8 Refresh 4 (16.04.10): Carrara 8 Refresh 4 erschienen
    Carrara 8 Refresh 8.0.0.215 (28.04.10): Carrara 8 Refresh - 8.0.0.215
    Carrara 8 Final Refresh (13.05.10): Carrara 8 - Final Refresh
    Carrara 8 offiziell (19.05.10): Carrara 8 offiziell auf DAZ Seite
    Carrara 8 Bug Fix (09.06.10): First Bug Fixe Release im Anmarsch
    Carrara 8.0.1.31 (30.06.10): Carrara 8.0.1 beta erschienen

Gruss
    rk66.

• Ich habe mal eine Bitte als User lieber rk66 - nicht als Mod:
    Kann man die ganzen Betabuilds, bzw. deren Erscheinungen ggf. in einem Sammelthread zusammenfassen?
    So wird es m.E. ziemlich unübersichtlich und erschwert die Suche.

LG
    Vid

• Ja wie - was is denn das jetzt wieder? Ich habe original und kostenpflichtig auf Carrara 8 Pro upgedated und jetzt soll ich mir ein weiteres "Update" als Beta runter laden, welches Ende Juli abläuft? Was ist denn dann mit meiner Vollversion? Haben die sie eigentlich noch alle?

• Hi Spacebones,
    die Version läuft nur für Leute Ende Juli ab, welche kein Carrara 8 Pro besitzen.
    Mit dem letzten Betaupdate war es so, dass DAZ die Pro Funktionen für Besitzer der Carrara 8 Standarversion für einen gewissen beschränkten Zeitraum freigeschaltet hatte.

Wenn Du die 8 Pro hast, läuft diese mit Deiner Seriennummer uneingeschränkt weiter.

Gruss
    rk66.

• Hi,

danke - gut zu wissen! :top ^^

Die machen`s aber auch manchmal umständlich... :P

Dann weiss ich was ich gleich mal in Angriff nehmen werde.... ;)

P.S.: hatte es schon in meinem Account und brauchte nicht mal resetten. Jetzt geht es ans Installieren.

vg
    space

• Gäste Informationen

Hallo Gast,

gefällt dir der Thread, willst du was dazu schreiben, oder möchtest du noch mehr in diesem Forum sehen und kostenlose Downloads?

Dann melde dich bitte an.
    Hast du noch kein Benutzerkonto, dann bitte registriere dich, nach der Freischaltung kannst du das Forum uneingeschränkt nutzen.

Hello Guest,

Do you like the thread, do you want to write something about it, or do you want to see more in this forum and free downloads?

Then please sign in.
    If you don't have an account yet, please register, after activation you can use the forum without any restrictions.

Dieses Thema enthält 77 weitere Beiträge, die nur für registrierte Benutzer sichtbar sind, bitte registrieren Sie sich oder melden Sie sich an um diese lesen zu können.
  • Dieses Thema enthält 77 weitere Beiträge, die nur für registrierte Benutzer sichtbar sind, bitte registrieren Sie sich oder melden Sie sich an um diese lesen zu können.