Script für Content-Erstellung und Riggen

Es gibt 4 Antworten in diesem Thema, welches 2.246 mal aufgerufen wurde. Der letzte Beitrag () ist von mbarnick.

  • hi, AM hat das hier auf FB gepostet. Ich denke das könnte für den einen oder anderen interessant sein.
    Bezieht sich wahrscheinlich auf ZBrush:


    This is probably boring technical news for most of the folks, but
    nonetheless I've been mumbling for a long time how to speed up the
    creation process and workflow for my models, specifically the rigging
    and weight map part, i.e. where you define the 'digital bones', joints
    and areas that bend and allow to pose the model.
    That task is well known for being extensively time-consuming: after the model
    geometry is ready and [lexicon]polygon[/lexicon] groups are defined you need to manually
    create the digital bones, set the limits for the XYZ rotations, hide and
    rename the controls, create and edit the weight maps that make them
    bend properly and tune the whole system until all is working properly.


    Well, finally after some weeks of work I’ve finally come up with a code
    routine that will do this work automatically! With one mouse click the
    code will create and setup all the joints and weight maps procedurally
    in a matter of seconds, saving me several hours of work: all I need to
    do afterwards is fine-tuning controls (if needed) and checking that all
    is working as supposed to.
    I’m glad I was able to come up with this
    as it will allow me to work more efficiently and hopefully breed animal
    models at a faster pace

    • Offizieller Beitrag

    AM ist Alessandro Mastra-irgendwas, Verkäufer bei DAZ und der Typ, der auch Look At My Hair, Infinito etc. gemacht hat. Er hat in letzter Zeit auch eine Menge Tiermodelle rausgebracht, meist mit LAMH-Fell...


    Ha... wann weißt du, dass du rendersüchtig bist? Wenn du ein LAMH-Fell vor dem Kamin liegen hast... :D

    • Offizieller Beitrag

    Lessa: LOL :D


    Das Script scheint vor allem für neue Figuren nützlich. Für Add-ons wie Kleidung oder Haare braucht man das nicht, da man ja eh die Basisfigur zur Verfügung hat, von der man Bones und Weights übernehmen kann.

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